Шпаргалка для майбутнього міністра. Про що варто потурбуватися перед виходом у публічний простір

Шпаргалка для майбутнього міністра. Про що варто потурбуватися перед виходом у публічний простір

Коли в Україні змінюється уряд / парламент / керівники державних підприємств чи голови обласних адміністрацій, запитання “хто це?” і “звідки він/вона взялися?” вже мало кого дивує. Проте самі “фігуранти” легко можуть поліпшити своє становище і підготувати суспільство або принаймні “вузьке коло” потенційно зацікавлених осіб до свого приходу в публічний простір, виконавши кілька простих, але дуже важливих кроків. Крім того, репутаційні втрати можуть мінімізувати і “організатори” процесу – тобто люди і органи, які власне призначають / рекомендують “нонеймів” на відповідальні посади. Вам може стати у нагоді шпаргалка для майбутнього міністра

Окрім випадків, коли людину дійсно зняли з потяга / автобуса і посадили в міністерське крісло, у 80-90% ситуацій потенційний кандидат знає, або принаймні припускає, що опиниться на публічній посаді. Аби в урочистий момент нісенітниці про шкільне дитинство і романи на попередній роботі не домінували над професійними здобутками, варто потурбуватися про систематизацію власної біографії заздалегідь. Ось кілька простих, але дієвих порад. 

  • Базова перевірка в Google

Що про вас знає пошукова система? які сторінки з’являються на запит із вашим прізвищем? Чи вам подобається така видача? На ці запитання слід відповісти на “нульовому” етапі підготовки до формування власної репутації онлайн. І не просто з цікавості, а через те, що саме таким шляхом підуть журналісти, коли вас призначать до уряду чи оберуть до обласної ради. 

Можливі три сценарії результатів, при чому всі три – потребують активного втручання. Якщо ви відомий в регіоні активіст, директор підприємства чи інший діяч, який органічно і постійно турбувався про власну присутність у публічному просторі під правильним кутом, слід проаналізувати, чи будуть відповідати задачі на новому місці старим досягненням і відповідно коригувати чи посилювати комунікаційну стратегію.

Якщо ж Google видає у відповідь на запит лише порожнечу (однофамільці, згадки в реєстрах тощо), або – що гірше – виключно негатив – слід активно братися за виправлення ситуації ще вчора.  

  • Сторінка в Вікіпедії, розділи “Досьє” на сайтах ЗМІ

Безумовно, власна сторінка у Вікіпедії – це привілей видатних особистостей і державних діячів. Але ж ви плануєте стати депутатом / міністром / губернатором. І коли сторінка про вас буде написана – що там буде вказано? Потурбуйтесь, щоб під рукою було реальне резюме ваших досягнень, бажано із документальними підтвердженнями, ідеально – публікаціями у перевірених джерелах. Якщо ж цього немає – варто взяти справу у свої руки і описати свою біографію самотужки. 

Окрім Вікіпедії, яка наповнюється користувачами, існує ще низка сайтів із розділами “досьє”, які розміщують біографічні довідки як на комерційній, так і на безоплатній основі. Це можливість оперативно та доступно розповісти про власні досягнення, які досі невідомі широкій громадськості. Особливо великою довірою будуть користуватися матеріали, базовані на документальних доказах.

  • Експертна колонка / блог 

Очевидно, що у більшості випадків на міністерське крісло чи на посаду народного депутата претендують люди, які мають експертизу у певному виді діяльності. Думки фахівця щодо його “рідної” галузі або дотичних сфер – важливий фактор довіри до його дій на майбутній посаді. Крім того, блог чи експертна колонка можуть відображати точку зору на поточні події в країні і світі, політичні тренди, соціальні виклики, розповідати про захоплення, світогляд та розповісти ще багато іншого про особистість, яка буде представляти інтереси платників податків на відповідальному посту. Що раніше кандидат почне формувати свій “експертний шлейф”, то більш фундамендальний багаж зможе накопичити на момент приходу до точки публічності. 

Ми в Media Masters надаємо повний спектр послуг з експертного позиціонування і маємо кращий досвід в галузі щодо побудови експертної репутації не лише для політиків, але й для громадських діячів, топ-менеджерів бізнесу, керівників та експертів аналітичних центрів. 

  • Сторінки в соціальних мережах 

Перед тим, як йти в публічність, слід ретельно проаналізувати, що саме можуть знайти на ваших сторінках у соціальних мережах потенційні шукачі – журналісти, виборці, майбутні колеги чи користувачі послуг міністерства / відомства, експерти, які будуть обговорювати вашу особу у телеефірах. Усі компроментуючі зйомки, дописи, що можуть викликати напругу в суспільстві та інші неоднозначні активності слід приховати або видалити. Крім того, оскільки соцмережі відтепер стають публічним каналом комунікації, до нього теж варто ставитися як до медіа, а не просто як до “затишного куточка” в режимі “моя сторінка – що хочу, те й роблю”. Без такого аудиту як з боку “винуватця свята”, так і з боку його “патронів” – репутаційні ризики можуть призвести до звільнення ще до офіційного вступу на посаду. 

  • Тренер з публічного мовлення / виступів перед камерою

Публічність передбачає спілкування із людьми, медіа, бізнесом, колегами по міністерству, парламенту тощо. Відсутність навичок такого спілкування або їх наявність виключно у форматі професійного сленгу чи стилістики 90-х у неблагополучних спальних районах мегаполісу – високий ризик для репутації не лише самого кандидата, але й його команди, включно із “великими босами” рівня президента чи прем’єр-міністра. Саме тому, по-перше, слід обов’язково провести тестування на предмет здатності працювати із журналістом / камерою / публічно виступати (якщо такого досвіду раніше не було і рівень володіння цим мистецтвом невідомий). По-друге, відпрацювати із фахівцем щонайменше больові точки, а краще – максимальну кількість можливих проблемних ситуацій задля зменшення ризиків “конфузів” у прямому ефірі. 

Ми в Media Masters маємо широкий спектр медіа-тренінгів для політиків, громадських діячів, топ-менеджерів та власників бізнесу щодо спілкування із медіа, публічних виступів, презентацій тощо. Ми також маємо велику партнерську мережу професійних режисерів, викладачів сценічного мовлення, практикуючих дикторів та публічних спікерів, які регулярно допомагають нашим клієнтам опанувувати навички самопрезентації і роботи з камерою. 

***

Виконання цих рекомендацій дозволить якщо не максимально спростити, то принаймні суттєво пом’якшити появу у публічному просторі невідомої або маловідомої людини, а також створить “заділ” для подальшого формування її репутації серед цільових аудиторій.