Сторінка політика в соцмережі. Прості поради для ефективного ведення

Сторінка політика в соцмережі. Прості поради для ефективного ведення

Віртуальне життя, а відтак і пости в соціальних мережах, мають бути відображенням життя реального, такою собі поліпшеною копією дійсності з описом ключових успіхів і невдач. Тобто це завжди певний баланс позитиву і негативу, інакше є ризик скотитися в «мармеладність», якій не вірять, або хейтерство, яке безумовно є окремим жанром, але формує дуже специфічну репутацію. Нижче наводимо основні поради того, якою має бути сторінка політика в соцмережі.

Ми в Media Masters маємо багаторічний досвід супроводу таких сторінок і напрацювали для своїх клієнтів низку простих, але дієвих рекомендацій. В цілому, для здобуття довіри аудиторії та створення образу виваженого політика оптимальним є звичайне подієве інформування за принципом «три третини», тобто 30% постів мають стосуватися роботи, 30% – громадянської або суспільної позиції і ще 30% – про особисте або цікаве особисто для вас.

Що дасть максимальне охоплення аудиторії при мінімальних ресурсах?

  1. Регулярність. Сторінку слід оновлювати щодня або через день, максимум 2, інакше Facebook автоматично зменшує покази вашої інформації друзям
  2. Актуальність. Оперативно коментувати теми, які цікавлять суспільство або громаду. Висловлювати при цьому свою думку з поясненням, чому це важливо.
  3. Різноформатність. Розміщувати як фото, так і відео, стріми і тексти з картинками, опитування, щоб алгоритм соцмережі показував дописи максимальній кількості людей.
  4. Емоційність повідомлень. Люди приходять у віртуальний світ, щоб зарядитися позитивними емоціями і «виплеснути» негатив. Усвідомлюючи це, варто підтримувати дружнє, доброзичливе спілкування, розраджаючи негативний настрій ображених або незадоволених нейтральними порадами чи заспокійливими коментарями.
  5. Експертність. Слід бути ініціатором нових важливих тем і цікавих розмов. Щоб люди приходили до вас почитати ваші думку з приводу тих питань, в яких ви дійсно добре знаєтеся.

Час постінгу є важливим як з точки зору як читачів, так і алгоритму соцмережі. Адже алгоритм не показує 100% постів усім 100% друзів (фоловерів), а сам вибирає, кому і що показувати.

Прості правила для більшої ефективності:

  1. Читачі, як правило, відстежують пости з 7 ранку до 10 вечора, тож саме цей проміжок часу вважається оптимальним для публікацій, що охоплюватимуть максимальну аудиторію. 
  2. 2-3-4 пости в стик алгоритм сприймає як «спам», тож кожен наступний показує суттєво меншій кількості людей, ніж попередній. Відтак між різними постами треба робити паузи. В ідеалі йдеться про 1 годину і більше
  3. Традиції. Оскільки соціальні мережі передбачають спілкування з аудиторією, а не лише інформування, то тут добре працюють речі, які повторюються з певною регулярністю. Наприклад, завжди позитивно сприйматиметься пост про музику, що виходить щоп‘ятниці ввечері з побажанням гарних вихідних. При цьому важливо не пропускати такі «традиційні» пости, адже ядро аудиторії неодмінно «присідає» на повторюваний контент і завжди чекає продовження. 

Публічність та приватність

Проектуючи свою сторінку в соцмережах, також варто виходити з того, що вона є не просто місцем приватного чи публічного спілкування, а й вашим особистим медіа. Куди не варто розміщувати нічого такого, що ви не готові бачити, наприклад, на першій шпальті газети чи на ТБ у прив‘язці до вашого імені та статусу.

Коментар, перепост з лайливою лексикою та невдалим гумором, список ваших віртуальних друзів і навіть ваш лайк чи смайлик під агресивною публікацією можуть зіграти проти вас. Адже все це можна заскріншотити і показати іншим.

Контент, який ви вважаєте приватним, варто публікувати з настройками «тільки для друзів», але і в цьому випадку усвідомлюйте, що він може з‘явитися на ТБ. Наприклад, якщо ви прокоментували дражливу тему і маєте понад 4000 френдів, більшість з яких – журналісти. 

Щоб уникнути небажаного паблісіті і не «влипнути» у скандал через ФБ-публікацію, варто дотримуватися таких правил.

  1. Пишіть лише ту приватну інформацію про себе, яку ви готові зробити надбанням громадськості.
  2. Поширюйте думки, висновки та оцінки, які ви справді готові бачити в медіа як власні цитати.
  3. Не коментуйте агресивних та суперечливих постів ваших друзів та недругів, якщо ви не маєте на меті щось спростувати.
  4. Уникайте чорного гумору, а також текстів і відео з брутальною лайкою.
  5. Не перепощуйте й не підтримуйте публічно – навіть жартома – інших політиків, які перебувають в стані комунікаційної кризи. Інакше ви свідомо берете їхній негатив на себе.

Реакція на критику

Критика є невід‘ємною частиною комунікації політика в соціальних мережах, адже люди радше вказуватимуть, що відбувається не так, аніж будуть хвалити здобутки. Тож варто сприйняти її як данність і виробити правильну реакцію на скарги і критичні зауваження. І навіть заохочувати висловлювати зауваження напряму, а не накопичувати злобу й незадоволення «на кухнях».

Виключне захоплення на сторінці – сигнал, що ваша комунікація замість широкої аудиторії обмежується вузьким колом дуже лояльних осіб. 

Для реагування на органічну критику:

  1. Варто створити систему моніторингу, яка дозволить побачити повну інформаційну картину та оперативно вирішувати, які критичні зауваження потребують реагування, а які можна ігнорувати або прояснити шляхом приватного спілкування.
  2. Не варто стирати критичні дописи реальних людей, навіть якщо вони вам дуже не подобаються. При цьому правила «інформаційної гігієни», навпаки, радять зачищати коментарі від ботів і тролів, які є частиною інформаційних технологій, а не звичайними критиками. 
  3. Реакція повинна бути конструктивною, і не містити взаємних звинувачень та жодних «наїздів» стосовно авторів критичних зауважень. Варто розуміти, що, відповідаючи публічно одній людині, ви по суті відповідаєте всім тим, хто також незадоволений, але не наважився про це сказати. Також ви автоматично посилаєте сигнал вашій аудиторії, що є відкритим і готовим до відвертих розмов.

Ми в Media Masters регулярно проводимо тренінги для клієнтів та прес-служб з питань супроводу сторінок в соціальних мережах, реагування на критику і відбудови системи моніторингу. Ми також проводимо аудит наявних сторінок в соціальних мережах і інтегруємо їх у комунікаційні стратегії для політиків, бізнесу, громадських діячів і аналітичних центрів.