Як протистояти інформаційним атакам: 4 ключових правила

Як протистояти інформаційним атакам: 4 ключових правила

Одна із найбільш запитуваних послуг Media Masters за останній час – як протистояти поточним або потенційним інформаційним атакам. З одного боку, чи не щодня на цю тему відбуваються семінари і лекції, випускаються статті і коментарі, а з іншого – інформаційні атаки не припиняються і клієнти продовжують наражати на небезпеку власну репутацію. 

Кілька застережень щодо правил, про які йтиме мова нижче. 

По-перше, вони застосовні саме для спланованих атак, а не для “природних” негативних ситуацій (наприклад, негативні відгуки клієнтів через поганий сервіс чи реакція на власну заяву чиновника, який і став причиною для хвилі негативу). По-друге, вони не є “універсальною таблеткою” для всіх ситуацій, а лише базовими принципами реагування. По-третє, жодна із інформаційних атак, на жаль, не проходить безслідно для об’єкта атаки, а тому розраховувати на повне “відбілення репутації” навіть за повної безпідставності звинувачень не доводиться. І четверте: успіше відбиття однієї атаки не гарантує ані відсутності наступних, ані аналогічний позитивний результат в разі їх настання. 

Отже, якими є ключові правила роботи, коли ви бачите ознаки інформаційної атаки: 

Правило №0. Визначення джерела атаки і його цілей. Ми навмисне винесли цей пункт за межі загального переліку, тому що від того, яку відповідь ви даєте на це запитання, залежить подальший розвиток подій. Можливо, на рівні перших осіб вийде домовитися про компроміс поза межами медійного поля. А можливо, завдяки отриманим даним вдасться перехопити ініціативу. Однак, якщо атака залишається “анонімною”, а її цілі (принаймні на перший погляд) виглядають як “просто зіпсувати репутацію”, переходимо до наступних пунктів. 

Правило №1. Якщо розповсюджується явно неправдива інформація і це можна довести – слід провести роботу із “нормальними” сайтами / телеканалами для розміщення спростування або зняття неправдивого тексту. У 80% випадків редакції йдуть назустріч і реагують, аби не отримати судовий позов. У разі, якщо питання є принциповим, а видання реальним, але при цьому не погоджується на зняття матеріалу – через юридичну службу готувати претензію, а згодом іти до суду. 

Правило №2. “Не годувати тролів” в усіх сенсах цього слова – від “зливних бачків” які вимагають гроші за зняття матеріалів до хейтерів, які приходять у коментарі із негативною інформацією. Гроші завжди краще вкладати у позитив про себе, а не у “метання фекалій”. Якщо атака є замовною, то рано чи пізно вона закінчиться (чи то через брак коштів замовника, чи то через відсутність ефекту), а позитивні / нейтральні приводи і комунікації залишаться і будуть далі працювати на бренд. Дискредитація – остання справа. 

У виняткових ситуаціях опонентом може бути “бездонна кишеня”, для якої витрати на інформаційну дискредитацію будуть виключно розвагою. Проте в таких випадках говорити про “атаку” не доводиться – це уже буденні умови існування і тут необхідно випрацьовувати середньо- і довгострокову тактику поведінки на постійній основі. 

Правило №3. Фактажний і документальний контент проти емоцій і маніпуляцій. Як правило, інформаційні кампанії “проти” будуються або винятково на вигаданих фактах, або на перекрученій інформації, або на “негативі минулих часів”. Найкращий спосіб його перекрити – це дати найсвіжіші позитивні / нейтральні дані – чи то від імені самого атакованого, чи то від імені його прихильників чи інших стейкхолдерів. 

Правило №4. У випадку масштабних атак із великими репутаційними ризиками потрібно залучати “великого брата” – регулятора ринку, безпосереднього керівника, голови асоціації чи просто авторитетного лідера думки, який однією своєю присутністю може нейтралізувати або принаймні мінімізувати репутаційну шкоду від атаки. Звичайно ж, що “коло дружби” повинне бути заздалегідь готове, а не підшуковуватися, коли все довкола вже палає. В рамках наших тренінгів із кризових комунікацій ми в Media Masters навчаємо клієнтів, як таке коло створити. 

Це основні підходи, які дозволяють в цілому уявити те, як поводити себе в ситуації інформаційної атаки негативом. Більш детально визначити тактику і стратегію поведінки та розкажемо як протистояти інформаційним атакам Media Masters допоможемо за індивідуальним запитом клієнта.